Η θεσσαλική οτομοτρίς BREDA υπήρξε το εμβληματικό τρένο των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο. Κατασκευάστηκαν 15 αυτοκινητάμαξες του τύπου αυτού με αρίθμηση Α1 έως Α15 στο Μιλάνο της Ιταλίας στα πλαίσια των πολεμικών αποζημιώσεων της Ιταλίας προς την χώρα μας. Η συγκεκριμένη αυτοκινητάμαξα ήταν παρόμοια με αυτοκινητάμαξες που κυκλοφορούσαν τότε στην Ιταλία και χαρακτηρίζονταν από την Ιταλική φινέτσα τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Έδινε την ευκαιρία στους Θεσσαλούς να ταξιδεύουν γρήγορα και με πρωτόγνωρη άνεση στις γραμμές Βόλου-Λάρισας και Βόλου-Καλαμπάκας. Άλλες τρεις παρόμοιες αυτοκινητάμαξες είχαν κατασκευαστεί για την γραμμή ...
Αγρινίου -Κρυονερίου που μεταφέρθηκαν και αυτές στην Θεσσαλία μετά το κλείσιμο της γραμμής αυτής. Το οτομοτρίς ή το "μουτρίτσι" όπως το αποκαλούσαν οι γκαραγκούνηδες με τα τακτικά του δρομολόγια συντόμευε τις αποστάσεις στον κάμπο ενώ το πέρασμά του πολλές φορές ήταν, ελλείψει ρολογιού, για τους χωριάτες ένδειξη για την ώρα της ημέρας. Στο χωράφι η ώρα του κολατσιού ή της σχόλης καθορίζονταν από το πέρασμα του τρένου.
Η "θεσσαλική" breda διέθετε δύο κινητήρες ντίζελ συνολικής ισχύος 390 HP και ανέπτυσσε στην μετρική γραμμή ανώτατη ταχύτητα 75 Km/h. Οι θέσεις των καθήμενων επιβατών ήταν 72, ενώ υπήρχε και μπαρ στο μέσο της αυτοκινητάμαξας για την εξυπηρέτησή τους.
Η τελευταία breda κυκλοφορούσε στη γραμμή έως το 1989 περίπου.
Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων Σ.Φ.Σ.Τ.
Αγρινίου -Κρυονερίου που μεταφέρθηκαν και αυτές στην Θεσσαλία μετά το κλείσιμο της γραμμής αυτής. Το οτομοτρίς ή το "μουτρίτσι" όπως το αποκαλούσαν οι γκαραγκούνηδες με τα τακτικά του δρομολόγια συντόμευε τις αποστάσεις στον κάμπο ενώ το πέρασμά του πολλές φορές ήταν, ελλείψει ρολογιού, για τους χωριάτες ένδειξη για την ώρα της ημέρας. Στο χωράφι η ώρα του κολατσιού ή της σχόλης καθορίζονταν από το πέρασμα του τρένου.
Η "θεσσαλική" breda διέθετε δύο κινητήρες ντίζελ συνολικής ισχύος 390 HP και ανέπτυσσε στην μετρική γραμμή ανώτατη ταχύτητα 75 Km/h. Οι θέσεις των καθήμενων επιβατών ήταν 72, ενώ υπήρχε και μπαρ στο μέσο της αυτοκινητάμαξας για την εξυπηρέτησή τους.
Η τελευταία breda κυκλοφορούσε στη γραμμή έως το 1989 περίπου.
Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων Σ.Φ.Σ.Τ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου