του προγράμματος, στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου έκανε έναν απολογισμό των άμεσων και έμμεσων ωφελειών που αποκόμισαν, η πόλη των Τρικάλων, ο Δήμος, οι ίδιοι οι πολίτες,
Η παρουσίαση
Η φράση του καθηγητή δρ. Α. Αλεσαντρίνι (από το πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, επικεφαλής του προγράμματος) ήταν ενδεικτική: «πήρατε», είπε, απευθυνόμενος στον Δήμαρχο Τρικκαίων, «ένα μωρό και το μάθατε να περπατάει, το κάνατε έφηβο, έτοιμο να βγει στον δρόμο….». Αυτό ήταν η περιγραφή του τι συνέβη επί 7 μήνες στα Τρίκαλα (Αύγουστος 2015 – Φεβρουάριος 2016).
Η δε υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαρίνα Χρυσοβελώνη (ο υπουργός κ. Σπίρτζης δεν μπόρεσε να παραστεί, λόγω έκτακτων υποχρεώσεων), τόνισε: «Η Ελλάδα μέσα από οργανωμένες διαδικασίες που εμπλέκουν κεντρική κυβέρνηση, δημοτική αυτοδιοίκηση και ερευνητικούς φορείς, μπορεί να προάγει την καινοτομία και να την φέρει στην πραγματική εφαρμογή».
Από την πλευρά της, η γενική γραμματέας κ. Π. Πέρκα, έχοντας επισκεφθεί τα Τρίκαλα στη διάρκεια των εγκαινίων και έχοντας βιώσει και χρησιμοποιήσει η ίδια το λεωφορείο, σημείωσε εμφατικά: «Διαπίστωσα με ικανοποίηση το μέγεθος του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο Έργο και τα πολλαπλά κέρδη για τα Τρίκαλα και τη χώρα».
Εξάλλου, ήδη υπάρχει η προοπτική για την υλοποίηση στα Τρίκαλα, του CityMobil3, του τρίτου μέρους του πανευρωπαϊκού αυτού προγράμματος.
- από τον κ. Λαζαρίδη, εκ μέρους του ΥΠΟΜΕΔΙ, για την εξαιρετικά σημαντική συμβολή του υπουργείου στην υλοποίηση του προγράμματος (και της νυν και της προηγούμενης ηγεσίας, όπως σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου)
- από τον Δρ. Αμδίτη, επικεφαλής του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, που υλοποιούσε τεχνικά το πρόγραμμα
- αλλά και ανάγνωση ευχαριστήριας επιστολής από τον πρόεδρο της e-trikala Α.Ε. κ. Χριστόφορο Ρόμπο.
Μετά την προβολή δύο βίντεο για το πρόγραμμα και την αποδοχή του από τα ΜΜΕ σε παγκόσμιο επίπεδο, ήταν η σειρά του κ. Παπαστεργίου να αναφερθεί συγκεκριμένα στα οφέλη, αλλά και σε μικρής έκτασης προβλήματα.
Οφέλη
Νομοθετική πρωτιά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για την κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων σε πόλεις
Ασφαλιστική πρωτιά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, για την κάλυψη των οχημάτων αυτών σε ενδεχόμενο ατυχήματος ή ζημιάς
Πρωτότυπες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις: αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας, διαχωρισμός της από την υπόλοιπη κίνηση, «έξυπνα» φανάρια
Πρωτόγνωρες τεχνολογικές παρεμβάσεις: νέος δακτύλιος οπτικών ινών, control room, «έξυπνα» φανάρια, συστήματα ασφαλείας
Σύζευξη καινοτομίας – τουρισμού – πολιτισμού:
1. Τεράστια διεθνής προβολή των Τρικάλων, από ΜΜΕ παγκόσμιου βεληνεκούς, εκατομμυρίων τηλεθεατών, ακροατών, αναγνωστών
2. Προώθηση στοιχείων ιστορίας και πολιτισμού της πόλης, όπως:
- Τα έξι λεωφορεία «βαπτίστηκαν» με το όνομα έξι καλλιτεχνών πανελλαδικής εμβέλειας, ενώ τραγούδια τους ακούγονταν στη διάρκεια της διαδρομής
- Η διαδρομή χαράχτηκε για να ξεναγείται ο επισκέπτης σε αξιοθέατα και σημαντικά σημεία αναφοράς (Ληθαίος ποταμός, Τζαμί, Κεντρική Γέφυρα, παλιές φυλακές κ.α.)
- Λειτουργία έκθεσης για την αυτοκίνηση στην αρχαία Ελλάδα
3. Συνέργεια με την Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας
- Δράσεις με το «Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς» σε εκατοντάδες μαθητές Λυκείων
- Σημείο αναφοράς για τις δράσεις Ecomobility και Freemobility
4. Αύξηση επισκεψιμότητας στον Μύλο των Ξωτικών, εν μέσω κρίσης, με 1.000.000 επισκέπτες
Αποδοχή από τους πολίτες
1. Σταδιακή συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας του εγχειρήματος και απουσία στάθμευσης στον λεωφορειόδρομο, πλην εξαιρέσεων
2. Ξενάγηση επισκεπτών
3. Πόλος έλξης για τον Μύλο των Ξωτικών
Κοινωνικά οφέλη
1. Εμπειρία στη διαχείριση και υλοποίηση προγραμμάτων παγκόσμιου βεληνεκούς
2. Απόκτηση θετικής εικόνας και φήμης σε φορείς, πανεπιστήμια και εταιρίες του χώρου, για εξασφάλιση συνεργασιών σε νέα προγράμματα.
3. Ένταξη στον παγκόσμιο χάρτη καινοτόμων προγραμμάτων
4. Νέο, ταχύτερο ασύρματο δίκτυο
5. Ποδηλατόδρομος μήκους 2,4 χλμ.
Οι αριθμοί
- Πραγματοποιήθηκαν 1.490 δρομολόγια
- Διανύθηκαν 3.580 χιλιόμετρα
- Μεταφέρθηκαν 12.138 επιβάτες
Αμεσες ενέργειες
1. Ετοιμασίες για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
2. Πανευρωπαϊκή αναγνώριση, με ένταξη του Δήμου Τρικκαίων στην πρώτη δεκάδα των πόλεων που μετέχουν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας
3. Προοπτική για υλοποίηση του CityMobil3 στα Τρίκαλα
Μειονεκτήματα
1. Ζητήματα προστασίας και διαχωρισμού της λεωφορειολωρίδας
2. Μικρής έκτασης ενημέρωση των πολιτών, για χρήση ποδηλάτου και αύξηση κίνησης πεζών στην πόλη, με βάση τη μείωση νόμιμων θέσεων στάθμευσης
3. Μικροπροβλήματα τεχνικής φύσης στο σήμα του GPS και στο πρόγραμμα διαχείρισης, που επέτρεψε την είσοδο bug και τη - για ελάχιστα μέτρα – αλλαγή πορείας ενός οχήματος
Για τις όποιες αντιδράσεις, ο Δήμαρχος Τρικκαίων αναρωτήθηκε:
«Πώς θα δημιουργήσουμε, αν υπαναχωρούμε στις όποιες αντιδράσεις;
Πώς θα παράγουμε πολιτική αν αυτή κατευθύνεται από μικροσυμφέροντα ή από φωνασκούσες μειοψηφίες;¨.
Τέλος, κλείνοντας την παρουσίαση, ο κ. Παπαστεργίου ευχαρίστησε όλους, όσοι βοήθησαν, «ο καθένας με το δικό του τρόπο, να ολοκληρωθεί ένα πρωτότυπο εγχείρημα, στους δρόμους μιας μικρής πόλης της Ευρωπαϊκής Περιφέρειας, το οποίο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία».
Από το γραφείο Τύπου
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
http://www.thessaliatv.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου